ゾウ写真など

ゾウが好きです

動物園のあと・タイ・チェンマイ・ドーイステープ

動物園の近くにはソンテウ乗り場があります。ドイステープまで1人50バーツで行けます。しかし客が少なくなかなか出発できませんでした。結局客が私含めて2人しかいなかったので200バーツで往復となりました。つまり100バーツ、倍の料金ということです。

There is a Songthaew platform near the zoo. You can go to Doi Suthep for 50 baht per person. However, there were few customers and I couldn't leave easily. In the end, there were only 2 customers including me, so it was a round trip for 200 baht. In other words, 100 baht, double the fee.

韓国人の方と同乗しました。このあと一緒に行動します。

I was riding with a man from Korea. I go out with him after the ride.

チェンマイを一望できます。

You can see the city of Chiangmai.

帰りもソンテウ。旧市街まで80バーツほど。

We took a songthaew to go back to the old town. About 80 Baht.

 

フアンムアンジャイ(เฮือนม่วนใจ๋)に行きました。

We went to Huen Muan Jai restaurant.

www.thailandtravel.or.jp

遅めの昼食です。今までフードコートやコンビニ弁当ばかりだったので今日は美味しいものをたくさん食べました。

Late lunch. I ate a lot of good food today because I only ate at food courts and convenience stores.

歩いて寺院巡り Going around temples

クメール様式? Cambodian style?

お坊さん用のマスク Face masks for monks

チェンマイ古都だけあって立派な寺院が多いです。

ここで韓国人の方と別れました。良い思い出になりました。

Since Chiang Mai is an ancient city, they have many beautiful temples.  

I said goodbye to him there.

チェンマイ駅 Chiangmai station

 

2等車でおよそ13時間の旅。

13 hours travel from Chiangmai to Bangkok by 2nd class train